ΙΞΙΩΝ ΚΑΙ ΔΑΝΑΪΔΕΣ

Δημ. Α. Σιδερής, ομ. καθηγητής καρδιολογίας, dimitrissideris.wordpress.com

Πρωινός Λόγος, Τρίκαλα, 19 Μαρτίου 2020

Θυμόμουν τις προάλλες τον Ιξίωνα. Παραβίασε την ιερή εντολή του Δία για τη φιλοξενία. Είχε διαφορές με τον πεθερό του, τον προσκάλεσε και μόλις ήλθε αυτός, τον έριξε στην πυρά. Μαζί και με άλλα ανομήματά του, ο Δίας τον καταδίκασε στα Τάρταρα, εσαεί τιμωρία. Τον έδεσε με φίδια σ΄ ένα φλεγόμενο τροχό. Κι ακόμα σήμερα ο Ιξίων περιστρέφεται.

Η φιλοξενία όμως έχει πάντοτε κινδύνους. Έχει δύο όψεις, μια του οικοδεσπότη και μια του ξένου. Οι άγραφοι και ιεροί νόμοι διαφέρουν, υποκείμενοι σε διαφορετικές συνθήκες. Στην Ελλάδα απαγορευόταν η αιμομιξία, απαγόρευση που, μεταξύ των άλλων, ευνοούσε την ένωση διαφορετικών μικρών περιουσιών που συνεισέφερε το κάθε μέλος του ζεύγους. Στην Αίγυπτο, αντίθετα, η αιμομιξία ήταν περίπου υποχρεωτική, καθώς, μεταξύ των άλλων, εμπόδιζε τη διάσπαση των εκτεταμένων εδαφικών περιουσιών σε διαφορετικές οικογένειες. Πενήντα παλικάρια, γιοι του Αίγυπτου λοιπόν, κατά το νόμο τους, έπρεπε να παντρευτούν τις 50 εξαδέλφες τους, Ελληνίδες κόρες του Δαναού. Γι΄ αυτές, όμως, κατά το δικό τους νόμο, τέτοιος αιμομικτικός γάμος θα ήταν ασύλληπτη ιεροσυλία. Κατέφυγαν ικέτιδες στο Άργος. Ο βασιλιάς Πελασγός βρέθηκε στο δίλημμα. Άρνηση της φιλοξενίας ερχόταν σε αντίθεση με την ιερή εντολή του ξένιου Δία. Φιλοξενία σήμαινε εισβολή από τους 50 ερωτικά ντοπαρισμένους βάρβαρους Αιγύπτιους με τα όπλα τους φυσικά. Τι να αποφασίσει;

Ο Ελληνικός λαός είναι βαθύτατα δημοκρατικός, από τα πανάρχαια μυθολογικά χρόνια με τους βασιλιάδες μέχρι σήμερα. Μετά τη Χαιρώνεια, μέχρι σήμερα, η δημοκρατία έπαψε να ισχύει στην Ελλάδα. Μετά τη Χαιρώνεια, μέχρι σήμερα, οι Έλληνες έπαψαν να εμπιστεύονται τις όποιες κυβερνήσεις τους. Ξαναγυρίζω όμως στον Πελασγό. Μπροστά στο δίλημμα, έκανε δημοψήφισμα. Κι οι Αργείοι αποφάσισαν να φιλοξενήσουν τις Δαναΐδες. Αυτές δέχθηκαν να παντρευτούν τα ξαδέρφια τους, αλλά την πρώτη νύχτα του γάμου, αντί να αποκαλύψουν στους γαμπρούς τα κάλλη τους, αποκάλυψαν ένα μαχαίρι που είχαν κρυμμένο στα ρούχα τους και το έμπηξαν στην καρδιά των παλικαριών. Τέτοια φρικτή κατάχρηση της φιλοξενίας δεν μπορούσε να μείνει ατιμώρητη. Ο Δίας τις καταδίκασε στα Τάρταρα, εσαεί τιμωρία. Να γεμίζουν με νερό πιθάρια, που όμως, σαν τα Ελληνικά εθνικά Ταμεία, ήταν διάτρητα. Κι ακόμα, σήμερα, οι Δαναϊδες κουβαλούν κουβάδες νερό να γεμίσουν τα τρύπια κιούπια.

Βέβαια, σε κάθε καθολικό γεγονός, στατιστικά, υπάρχει η εξαίρεση που ξεφεύγει τον κανόνα. Μια από τις 50 αδελφές, η Υπερμήστρα, παρασυρμένη από τον έρωτα, αθέτησε τη συμφωνία να σκοτώσει το γαμπρό, το Λυγκέα. Το ζευγάρι αφομοιώθηκε πλήρως από την ντόπια κοινωνία και ο Λυγκέας έγινε τόσο σπουδαίος, που έγινε αργότερα βασιλιάς του Άργους μετά το Δαναό και άνοιξε το δρόμο στην πόλη του για τη δόξα.

Άγραφοι νόμοι διατρέχουν τον Ελληνισμό από πανάρχαια χρόνια. Η αντίσταση στους ένοπλους που θέλουν να εγκατασταθούν στον τόπο μας είναι ένας τέτοιος νόμος, με τελευταίο παράδειγμα την άρνησή μας να δεχθούμε την εισβολή των ορδών του B.Moussolini. Η αποδοχή των άοπλων, ξένων και η αφομοίωσή τους είναι ένας άλλος. Τέτοιοι ξένοι ήταν ο Δευκαλίωνας, ο Πέλοπας, ο Κάδμος, ο Λυγκέας και πλήθος άλλοι μετανάστες. Κι αυτό όχι μόνο σε όλη την έκταση της Ελλάδας, αλλά και σε κάθε πόλη. Ο Πρωταγόρας, ο Αριστοτέλης, ο Ηρόδοτος και πολλοί ακόμη άκμασαν μέτοικοι στις Αθήνες.

Και τώρα έρχομαι στα δικά μας. Υπάρχουν κάποιοι που καθόλου δεν ενοχλούνται από την παρουσία ξένων ενόπλων στον τόπο μας, ενώ ενοχλούνται από την εισβολή ρακένδυτων αμάχων που προσπαθούν να διαβούν τα σύνορά μας. Τι είναι αυτοί; “εθνομηδενιστές” ή “φασίστες”; Ούτε το ένα ούτε το άλλο! Το δίλημμα είναι τεράστιο, με ασύλληπτες επιπτώσεις για τις επόμενες γενιές. Φανταζόμαστε τον ικέτη σα ρακένδυτο ζητιάνο που ζητά έλεος, λίγο ψωμί και στέγη και, αντί γι΄αυτόν, έχομε μια ορδή από απελπισμένους, ενίοτε καλοντυμένους, φυγάδες από τον τόπο τους για να σωθούν, που απαιτούν, δεν ικετεύουν, να τους φιλοξενήσουμε, ντοπαρισμένοι από ποικίλα συμφέροντα, κάθε άλλο παρά φιλικά για μας. Και το δίλημμα υφίσταται. Την ίδια ώρα, ξένος πάνοπλος στρατός μπροστά στα σύνορά μας μάς απειλεί ανοιχτά αμφισβητώντας τα. Τι κάνομε; Η χειρότερη λύση είναι να αυτοχαρακτηρίζομε οι μεν τους δε εθνομηδενιστές ή φασίστες.

Να εμπιστευθούμε τους ηγέτες μας; Μα αυτοί, μαχόμενοι ο ένας εναντίον του άλλου, ακόμα και παρασύροντάς μας σε ολέθριο εμφύλιο πόλεμο, είναι εκείνοι που, διαρκώς εναλλασσόμενοι μεταξύ τους, μας έφεραν μπροστά στο δίλημμα. Να εμπιστευθούμε τους εταίρους μας; Μα όποια απόφαση και να πάρουμε, θα έχει δυστυχώς και σοβαρές δυσάρεστες συνέπειες, που εμείς, όχι αυτοί, θα υποστούμε. Τι μένει; Ο Πελασγός έδωσε την Ελληνική απάντηση: Δημοκρατία! Σε τέτοια ζητήματα, όπως είναι η παρουσία ένοπλων ή άοπλων ξένων στον τόπο μας, ο λαός πρέπει να πάρει την απόφαση, διότι αυτός, ο λαός, είναι εκείνος που θα πληρώσει τις όποιες συνέπειες.

Μια θετική απάντηση στο “μεταναστευτικό” πρόβλημα, θα ήταν η λύση της Υπερμήστρας: αφομοίωση των ξένων. Αυτό σημαίνει ότι έχομε προγραμματίσει με τις τελευταίες λεπτομέρειες ένα σύστημα υποδοχής. Μεταξύ άλλων, προγραμματισμένη, οικολογικά παραδεκτή (έχομε, βλέπεις και την άλλη, την πλανητική οικολογική απειλή) ανάπτυξη όπου διασταυρώνονται οι ανάγκες που έχομε, οι πόροι που διαθέτομε, και η τεχνογνωσία μας. Οι ανάγκες μας είναι μεγάλες και τις καλύπτομε σήμερα με ελεημοσύνες και δάνεια που χρεώνομε στους απογόνους μας. Οι πόροι μας είναι οι εγκαταλειμμένοι τόποι μας, ορεινά χωριά και έρημα, πολλές χιλιάδες νησιά, που γίνονται χέρσα χωρίς την ανθρώπινη παρουσία και αγάπη. Όσο για τεχνογνωσία, αφού την αποκτήσουμε με πολλές προσωπικές και εθνικές θυσίες, παράγομε καλά εκπαιδευμένους νέους που τους αφήνομε να διαρρεύσουν σε ξένους τόπους, εκεί να καρπίσουν. Αν αποδεχθούμε τη μαζική εισροή προσφύγων, αδιάφορο αν ονομάζονται μετανάστες, ψευδομετανάστες, πρόσφυγες, ψευδοπρόσφυγες κλπ, λέω αν, πρέπει να τους διασκορπίσουμε στους έρημους τόπους να τους γονιμοποιήσουν, αφού τους διαθέσουμε τα κατάλληλα εφόδια. Να καλλιεργήσουν τη γη και τη θάλασσα, να παραγάγουν βιολογική, ηλιακή, αιολική, κυματική ενέργεια, ενώ θα τους διαθέτομε τα σχολεία μας να γίνουν Έλληνες, περήφανοι κι αυτοί και τα εγγόνια τους για όσους θα νοιώθουν έτσι πολιτιστικούς προγόνους τους το Δευκαλίωνα, τον Πέλοπα, τον Κάδμο. Αν από την άλλη τους αρνηθούμε, πρέπει να βρούμε διέξοδο στο τι θα κάνουμε με τον όγκο των σωρευμένων απελπισμένων μπροστά στα σύνορά μας, που το μόνο που θα τους απομένει θα είναι να ενωθούν με τους ενόπλους που καραδοκούν την κατάλληλη στιγμή απέναντί μας.

 

 

 

One thought on “ΙΞΙΩΝ ΚΑΙ ΔΑΝΑΪΔΕΣ

  1. Το πρόβλημα με τους λαθρομετανάστες είναι πολύ διαφορετικό από ότι αναφέρει το άρθρο. Οι περισσότεροι από αυτούς δεν είναι από εμπόλεμη ζώνη. Ο γείτονας τους μάζεψε από διάφορες ισλαμικές χώρες για να πραγματοποιήσει το σχέδιο της οθωμανικής αυτοκρατορίας επιχειρώντας προς το παρόν ένα είδος υβριδικού πολέμου και εισβολής. Το ισλάμ δεν αφομοιώνεται και απαιτεί οι άλλοι να αφομοιωθούν στο ισλάμ. Το άλλο έχει να κάνει με το ότι οι λαθρομετανάστες δεν θέλουν να μείνουν στην Ελλάδα θέλουν να πάνε κυρίως στη Γερμανία και Σουηδία για να έχουν επιδόματα. Αυτά τους υπόσχεται ο σουλτάνος για να τους ξεγελάσει και να πετύχει τα σχέδια του. Η διακίνηση γίνεται παράνομα με δουλέμπορους οι οποίοι πληρώνονται με χιλιάδες Ευρώ για το κάθε κεφάλι και με συντονισμό από τις μυστικές υπηρεσίες της τουρκίας. Οι περισσότερες φιλανθρωπικές οργανώσεις χρηματοδοτούνται από το Σόρος που έχει άλλα σχέδια για μια «ανοιχτή πολυπολιτισμική κοινωνία» που προωθεί η ΝΤΠ – νέα τάξη πραγμάτων (Χίτλερ) και η χειρίστου είδους παγκοσμιοποίηση που βιώνουμε. Η ΝΤΠ ουσιαστικά ετοιμάζει το δεύτερο μεσαίωνα με το ισλάμ. Το ίδιο ιερατείο που έκανε τον πρώτο μεσαίωνα ετοιμάζει και το δεύτερο μόνο που αυτή τη φορά έχει πολλά όπλα στη διάθεση του για να δημιουργήσει πιο εντυπωσιακές βιβλικές καταστροφές για να πετύχει τα σχέδια του.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s